Les AMPAS de Benicarló es mobilitzen contra les retallades pressupostàries. Si a l'inici del curs escolar ho feien els de l'Ángel Esteban per a reclamar la construcció del nou col•legi, ara són les del Marquès de Benicarló i la del Conservatori les que alcen les seues veus contra les mesures adoptades per a salvar la crisi.

En el cas d'aquests últims, les seues queixes arriben després de les declaracions de l'edil d'Hisenda, José María Serrano, qui va anunciar la possibilitat d'eliminar el grau elemental dels estudis musicals i renegociar el conveni dels treballadors del centre. Els pares dels alumnes que allí estudien consideren que “que la crisi no és l'excusa per a tot. Aquells que han estat votats pel poble i de forma majoritària, que busquen el finançament, sense pensar altres solucions que afecten als professors, als pares i, en definitiva, als propis alumnes”. En aquest sentit, creuen que “si no hi ha diners, hem de buscar una administració que puga afrontar la despesa que suposa l'orgull de tenir a Benicarló un Conservatori”. La AMPA lamenta que tots els anys a l'inici del curs escolar s'escolta que no hi ha diners i que es tancarà el centre, “i que no pense ningú que els pares no paguem l'educació dels nostres fills: i tant que la paguem!!”, van assegurar. A més, van recordar que en el conservatori “es poden cursar uns estudis musicals oficials que permeten endinsar-se en el meravellós món de la música i educar-se així en valors tan importants avui dia com l'esforç, la constància, el treball diari, saber tocar en públic, gaudir de la música i dedicar el temps a activitats valuoses”. Però per a això, reconeixen, fa falta que els alumnes s'esforcen per simultanejar els seus estudis escolars amb els musicals. “I ens produeix tristesa que els nostres governants locals no aprecien aquest esforç. Tampoc volem que baixe la qualitat de l'ensenyament dels nostres fills”, van concloure. De moment l'alcalde de Benicarló ha garantit que el conservatori no es tancarà, encara que també va anunciar que s'està redactant un Pla de Viabilitat econòmica.

D'altra banda, la situació en el col•legi Marquès de Benicarló després de la implantació d'un aula d'Infantil tres anys de nova creació, ha estat la que ha fet saltar les alarmes entre els pares. En un escrit dirigit al Director Territorial d'Ensenyament i als serveis d'inspecció corresponents, rebutgen de plànol la creació d'aquesta nova línia i aula d'infantil. A més, han exigit “una solució alternativa, menys discriminatòria i més adequada als interessos de tota la comunitat educativa”. En defensa de les seues paraules, al•leguen que “el centre no reuneix les condicions bàsiques per a absorbir 4 línies, perquè repercutirà negativament en l'organització i funcionament del centre, recentment reestructurat, i en la qualitat educativa”. A més puntualitzen que l'aula prevista per a iniciar la nova línia “està actualment en ús per activitats de desdoblament de religió i plàstica, a més d'utilitzar-se per a les activitats extraescolares organitzades per l’AMPA”, que ara hauran de deixar d'impartir-se. Els pares també recorden que la necessitat d'una nova aula a Benicarló i l'adjudicació al CEIP Marquès de Benicarló, ve donada per les sol•licituds d'escolarització d'infantil de 3 anys realitzades fora de termini, és a dir, d'alumnes nouvinguts. Per això consideren que “es genera un greuge comparatiu amb totes aquelles peticions que, fetes en els terminis que preveu la normativa vigent, no han pogut triar el Marquès de Benicarló i s'han vist recol•locats forçosament en altres centres de la població”. Aquestes noves arribades d'emigrants eleven la taxa de nacionalitats en el centre,  que fins al moment s'havia intentat repartir pels centres escolars del municipi per a evitar la creació de possibles guetos. Els pares aconsellen una distribució més racional entre tots els centres “finançats amb fons públics per evitar concentracions que exigisquen més recursos educatius”. A més de la recollida de signatures, que des de l’AMPA es promou, els pares han anunciat la seua decisió d'iniciar una campanya de mobilitzacions per a defensar el dret a l'ensenyament digne i “sense discriminació al nostre centre i a la nostra ciutat, en cas de no obtenir una resposta satisfactòria per a les nostres legítimes reivindicacions”, van concloure.