La Cooperativa Benihort ha tancat la seua campanya de meló d'Alger 2015 amb un increment d'un 10% de producció, respecte a fa dos anys. La cooperativa de Benicarló es mostra molt satisfeta amb els 11,5 milions de quilos produïts i ja està preparada per a afrontar, tant la campanya citrícola com la campanya d'hivern d'hortalisses. La professionalització del personal ha tornat a donar fruits d'excel•lent qualitat, que s'han degustat, tant en els nostres país com en el mercat europeu.
La cooperativa benicarlanda ha fet balanç de la seua campanya de meló d'Alger, una campanya en la qual ha batut el seu propi rècord de producció. Els socis de Benihort han produït 11,5 milions de quilos de melons d'Alger amb el certificat de qualitat alimentària Globalgap, la qual cosa suposa un 10% més de fruita que en la campanya de 2013. Recordem que les xifres de producció de la campanya de meló d'Alger de l'any passat van ser menors que les de 2013, a causa de la forta calamarsada que va afectar al tot el terme municipal de Benicarló el dia 2 d'agost.
El meló d'Alger Benihort s'ha tornat a caracteritzar també per una magnífica qualitat, ja que ha aconseguit els 11 i 12 graus Brix. L'escala Brix mesura la quantitat aproximada de sucres, per la qual cosa els melons d'Alger benicarlandas compten amb un alt grau de dulzor. "La favorable climatologia ens ha recolzat a l'hora d'aconseguir aquestes excel•lents fruites, així com l'excel•lent qualificació del personal que treballa en la supervisió del cultiu, el tall, la recol•lecció i la seua classificació, però, sobretot gràcies a la cura treballe dels nostres socis-productors", va destacar el cap d'Hortalisses, Sebastián Torres.
Varietats com el meló d'Alger negre sense llavors i la rallada sense llavors són per les quals ha apostat la cooperativa en la passada campanya, que s'ha desenvolupat durant els mesos de juliol i agost. El 50% d'aquesta producció s'ha destinat a l'exportació i ha arribat a països com Alemanya, França, Anglaterra, Bèlgica, Dinamarca, Àustria o la República Txeca. L'altra meitat s'ha venut en els principals mercats nacionals com Mercabarna, Mercamadrid o en les Illes Canàries.